|
RECB153106 |
La mort part de la vida. Treballem-la a l'aula |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/9/2023 - 24/9/2023 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
0QAO La mort part de la vida. Treballem-la a l'aula
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/09/2023 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En alguns casos, els docents viuen la mort propera d’algun/a dels seus alumnes o les conseqüències d’algun alumne/a que va morir en el passat i afecta el grup, així com les conseqüències d’una mort propera a l’alumnat. La situació pot esdevenir difícil, i més difícil encara pot ser trobar recursos per a millorar i acompanyar aquella/es persona/es que estan de dol. En aquest curs intentem presentar alguns recursos, eines i reflexions per a optimitzar el dolor i el dol que pateixen alguns dels nostres alumnes.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/115-la-mort-part-de-la-vida-treballem-la-a-laula/
|
| |
Objectius |
• Objectiu principal:
Treballar la mort a dins l’aula. Sobretot en aquelles on hi ha infants o adolescents que l’han patida de prop.
• Objectius específics
Trencar els tabús sobre la mort.
Treballar les diferents cultures sobre la mort.
Aprendre a parlar de la mort amb naturalitat.
Fer protagonistes als infants o adolescents que ho necessitin.
Optimitzar la relació entre companys i companyes de classe quan hi ha alguna mort propera.
Treballar l’acompanyament.
|
| |
Continguts |
Tema 1: La mort part de la vida
Visió occidental de la mort
Tema 2: Concepte del dol
El dol a diferents edats
El dol per una mort a l’aula
Tema 3: Treball a l’aula
Comunicació
Treball amb l'alumnat
Protagonisme de l’infant o adolescent
Tema 4: Tipus de mort
Mort accidentada o mort esperada
Suïcidi, com a tipus de mort
Morts múltiples.
Tema 5: Projecte
|
| |
Formador/a |
Anna Sanàbria Franquesa
|
| |
Avaluació |
Al curs hi ha 5 blocs que s’han de realitzar de forma equitativa durant el calendari proposat. Dins de cada bloc hi ha unes quatre-cinc parts teòriques on s’exposen diversos conceptes o opinions de persones expertes, el participant ha de contestar proves objectives, algunes de reflexió i opinió i altres creatives. La formadora avaluarà cada una de les tasques dutes a terme i valorarà si s’ha assolit l’objectiu proposat per la tasca, en cas de ser així, l’activitat serà superada, en cas contrari, la formadora farà una proposta de millora, que el participant haurà de realitzar per a superar la tasca.
Per exemple, algunes activitats a avaluar són:
En concret, es fa calcular i comparar quantes morts han viscut a la realitat i a la ficció. I es demana una reflexió, es demana una imatge que s’identifiqui amb vida, i l’explicació, es demana la cerca d’informació de la mort segons diferents creences. També es demana la lectura d’un paràgraf del petit príncep i relacionar-lo amb la vida i mort. Es demana la redacció de 3 missatges positius sobre la mort. També s’avalua una reflexió de la visió infantil que teníem de la mort.
També es demana per avaluar la creació d’activitats per normalitzar la situació de nens i nens o nois o noies que marginen als qui se’ls hi ha mort algú.
Etc.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran. Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades.
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|